donderdag 30 juni 2011

Dichterscafé juni 2011

Dichterscafé juni 2011- Onderwerp:
Dichtregel naar Gerrit Achterberg: "ben ik een dichter, dan is 't per abuis" (uit Democraat)

In deze kamer ben ik eindelijk thuis.
Ik zal geen vers meer schrijven dat mijn leven
uiteen moet rukken om te zijn geschreven.
Ben ik een dichter, dan is ’t per abuis.

Ik lees het nieuwe boek. De kachel suist.
Geertruida staat een overhemd te strijken.
Ik heb maar van de bladzij op te kijken
om te beseffen welk geluk hier huist.

Zo zal het door de jaren blijven duren. 
We krijgen straks een kind en mijn pensioen
zal voor onze oude dag het zijne doen.
We hoeven niet voortijdig te verzuren.

Ook leven wij in vrede met de buren.
De ene heet Van Bakel, de ander Griffioen.

Inleiding over Gerrit Achterberg door Herman Posthumus Meyjes.

Gedichten van deze bijeenkomst:

Per abuis door Jos Paardekooper
Verdemen door Herman Posthumus Meyjes
Deventer door Dick Schlüter
Olst en Wijhe door Dick Schlüter
Zonder titel door Dick Smeijers
Toeristenmenu door Marleen van Joolen

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.